hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|اطراف حرم حضرت معصومه (س) باید ساماندهی شود

قم|اطراف حرم حضرت معصومه (س) باید ساماندهی شود

استاندارقم گفت: اولویت ها و برنامه های سازمان بهسازی ونوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) باید ساماندهی این منطقه در یک بازه زمانی کوتاه باشد.


بهرام سرمست شامگاه یکشنبه در جلسه نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سالن جلسات استانداری افزود:شورای بهسازی اطراف حرم مطهر برای ادامه فعالیت های عمرانی پیش بینی شده باید در سال ۹۸ به صورت مستمر تشکیل گردد.
وی همچنین با اشاره به مبحث آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای ساماندهی اطراف این مکان مقدس گفت: سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر باید برای آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برنامه عملیاتی خود را تدوین و ارائه دهد.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد. 
استاندار قم ادامه داد: سازمان بهسازی اطراف حرم از نظر کارهای عمرانی و ساماندهی بافت های فرسوده نهادی مهم و ارزشمندی در سطح شهر بوده که باید طرح های عمرانی ویژه ای برای اجرا به آن سپرده شود.
وی خاطرنشان کرد: وجود برخی قوانین مغایر سبب شده تا فعالیت های این سازمان نسبت به گذشته محدود شود که در این شرایط باید به دنبال پیش بینی مدلی برای خروج این سازمان از بن بست بود.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با هشدار نسبت به ضرورت ساماندهی مشکلات گره خورده میدان شهید مطهری قم گفت: ضابطه معماری و شهرسازی این میدان باید تا پایان مهرماه سال جاری به صورت کامل تعیین تکلیف شود.
میدان شهید مطهری در هسته مرکزی شهر قم واقع شده است.
سرمست افزود: شهرداری قم برای ساماندهی میدان شهید مطهری باید طرح مطالعاتی خود را تدوین و زمان بندی مشخصی برای بهره برداری از آن مشخص کند.
وی خاطرنشان کرد: نقطه ابتدایی در ساماندهی این میدان، تهیه طرح جامع سرمایه گذاری آن توسط شهرداری است که ضوابط مورد نظر در آن پیش بینی و احصا می شود.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران با توجه به ماهیت وجودی خود به دنبال سود و منعفت هستند اما این ویژگی دلیل مناسبی برای کاهش یا قطع همکاری با سرمایه گذاران در این میدان نیست.
استاندار قم در ادامه با اشاره به مشکلات بازار شمسه قم عنوان کرد: در رابطه با جانمایی آسانسور در این بازار نیز باید جمعی جامع بین منافع سرمایه گذاران، شهروندان و همچنین کسبه انجام بگیرد.
در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد